söndag 2 september 2012

Fredags fiske

Glömde skriva om mitt fiske i fredags på lillnätaren men här kommer det.

Rampade båten ca 9,00 och tuffade sakta mot första platsen,,på vägen dit håller jag koll på lodet som visar många fiskar som står ca 1 meter över botten.
Väl framme på platsen (efter ca 5 min) så stannar jag båten och har fisk under släpper ner och första sitter direkt.
Får ett gäng men byter till nästa ställe,,stannar och har fisk under,,släpper och den nyper direkt.
Så håller det på till och från hela tiden tills jag avslutar 14,00 och har då haft ett 50 tal gösar i båten,,inga stora största mellan 1,5-2 kg men kul hade jag och inga krokar i fingret fick jag heller

1 kommentar:

  1. Verkar vara på g den sjön nu. Körde ett pass i lördags mellan 8-14. Runt 40 i båten. Största på 3,4 men många över 2 kg.

    / Christer

    SvaraRadera